Számtalan stratégiát használhatsz arra, hogy leadeket (új érdeklődőket) generálj vállalkozásod számára, de ez az 5 ügyfélszerző stratégia a leghatékonyabb, legrugalmasabb és legsokoldalúbb. Mindegyik használható egy átfogó stratégia részeként, de önmagában is megállják a helyüket. Lead generálás tippek!

Tartalomjegyzék

5 Lead generálási stratégia, hogy új ügyfeleket szerezz

Tartalom marketing

A tartalommarketing a lead generálás kulcsfontosságú összetevője. A Content Marketing Institute tanulmánya szerint azok a vállalatok, amelyek tartalommarketing programmal rendelkeznek, 56%-kal több érdeklődőt generálnak, mint azok, amelyek nem. Tehát el kell kezdened hasznos tartalmakat gyártani a célközönségednek, melyek kapcsolódnak a termékedhez, vagy szolgáltatásodhoz.
Így érheted el, hogy az érdeklődőkből később ügyfelek legyenek.

E-mail marketing

Az email marketing az egyik legkönnyebben elérhető és megfizethető marketingcsatorna, még akkor is, ha még csak most kezded. Könnyedén küldhetsz hírleveleket, felméréseket vagy ingyenes tartalmakat, amelyekhez egy, a vállalkozásod weboldalára mutató link is tartozik.
Helyezz el egy feliratkozási űrlapot a weboldaladon és kezdd el gyarapítani az e-mail listád.

A MailerLite email marketing szoftver segítségével mindezt akár már ma elkezdheted.

Közösségi média marketing

A közösségi média sokkal többről szól, mint a lájkok, kommentek és megosztások szerzéséről. Az elkötelezettségről, a bizalomról és a kapcsolatépítésről szól. A közösségi média marketing révén kapcsolatokat építhetsz a célközönségeddel, új forgalmat irányíthatsz a webhelyedre, új érdeklődőket generálhatsz vállalkozásod számára.
A közösségi média marketingnek számos potenciális előnye van a mai online világban.

A közösségi média marketing elsajátításához azonban időre és erőfeszítésre van szükség, ezért javaslom a kisvállalkozásoknak, hogy olyan szakemberrel működjenek együtt, akinek van tapasztalata a közösségi média menedzsmentben. A közösségi média marketing legfontosabb része, hogy először is építsd fel a stratégiád, majd válassz ki egy csatornát, ahol a leendő ügyfeled a legtöbb időt tölti és koncentrálj csak erre.

Online hirdetés

A Google és a Facebook hirdetési platformja nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj a potenciális ügyféljelölteddel. Amikor hirdetéseket futtatsz például a Googleben, a kereső megjeleníti a Te üzleti hirdetésed mások kereséseiben. Ha a felhasználóknak tetszik, amit látnak és rákattintanak a hirdetésedre, az közvetlenül a weboldaladra irányítja őket.
Mivel manapság sokan először a Google keresőhöz fordulnak információért, ha keresnek valamit, ez lehetővé teszi, hogy a Te hirdetéseddel találkozzon előszőr az érdeklődő.

A Facebook hirdetések működése eltér a Google platformjától, itt pontosan meg tudod határozni érdeklődési kör és demográfiai adatok alapján a potenciális ügyfeled, ezért érdemes mindkét platformot letesztelni és levonni a következtetést. Sok esetben a két hirdetési felületet egyszerre használjuk.

Ingyenes anyagok (csali termékek)

A tartalommarketing jelentősen megváltozott az elmúlt években, és az egyik ilyen legfontosabb változás az, amit én az ingyenesség erejének nevezek. A mai zsúfolt információs piacon egy erős tartalmi ajánlat gyakran még erőteljesebb lehet, ha egy fantasztikus reklámajándékkal párosul.
Ha valaha is próbálkoztál már e-mail lista építéssel, akkor tudhatod, hogy elég nehéz csak a termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődő potenciális ügyfelek e-mail címét összegyűjteni.

Ezzel ellentétben, ha felajánlasz egy ingyenes anyagot (pl.: e-book, minikurzus, minta termék, checklista, esettanulmány, webinár, stb.), cserébe elkéred az érdeklődő e-mail címét, akkor szinte biztos, hogy sikeres lesz az e-mail lista építés.
Az ingyenesség ereje megkérdőjelezhetetlen a marketingben és hibát követsz el, ha nem iktatod be a marketing arzenálodba. A feliratkozókkal való kapcsolat építése lesz ezek után az elsődleges feladatod, hogy később ügyfelekké konvertáld őket.

Megosztás:

Céges weboldalra van szükséged? Kérj díjmentes konzultációt!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel további hasznos tartalmakért!