Az email marketing egy hatékony eszköz, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy elérjék a potenciális ügyfeleket. Azonban az e-mail marketing használatánál érdemes elkerülni néhány dolgot, amely hosszútávon tönkre teheti bizniszed. Íme 7 ilyen hiba, amit érdemes elkerülnöd.

Tartalomjegyzék

7 Email marketing hiba, amit vállalkozóként mindenképp kerülj el

Terméked/szolgáltatásod non-stop értékesítése

A tolakodó értékesítési technikák már a múlté. Minél jobban erőlteted a terméked/szolgáltatásod, annál valószínűbb, hogy a piacod haragudni fog rád. Ez azért van, mert a mai világban bármerre nézel, mindenhol találkozol egy termékkel/szolgáltatással, amit el akarnak adni neked.
Használhatod az email marketinget értékesítésre, de elsősorban ne ez legyen a fő célod.

A leveleidnek körülbelül 1/5-öd része legyen eladásra optimalizálva, a többi levél arra kell irányuljon, hogy minél több értéket nyújtson a címzettnek.

Az üzeneted nincs személyre szabva

Egy általános üzenetet általában ritkán nyitnak meg, de ha esetleg még is, ezek ritkán generálnak érdeklődést. A legtöbb ügyfélnek tele van a postaládája emailekkel, amelyek többségét egyszerűen figyelmen kívül hagyják, vagy megnyitás nélkül törlik azokat. Az üzeneted személyre szabása, még ha ez csak a nevük használatát is jelenti egy tárgysorban, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy felkeltsd a figyelmüket.

Kattintásvadász tárgysorok használata (Clickbait)

A clickbait stílusú tárgysorok elérhetik a kezdeti kattintásokat, de ritkán eredményeznek tényleges érdeklődőket. Ahelyett, hogy a megtévesztésre hagyatkoznál, inkább az őszinte üzenetekre törekedj.

Mondd el pontosan, hogy mit tartalmaz a leveled, és ha az valóban értékes, akkor rá fognak kattintani az e-mailedre. Ha nem kattintanak, az annak a jele, hogy esetleg félreértetted a célközönséged és valójában nem nyújtasz nekik értéket.

Tartsd magad a feliratkozók kéréséhez, preferenciákhoz

Amikor a felhasználók feliratkoznak a levelezőlistádra, gyakran szokás megkérdezni őket a preferenciáikról, kezdve attól, hogy milyen típusú üzeneteket szeretnének kapni, egészen az üzenetek gyakoriságáig. Tiszteletben kell tartanod a választásaikat, kivéve, ha rendkívüli okod van arra, hogy ne így tegyél, például egy e-mail marketing kampány keretein belül.
Abban a pillanatban, amikor a felhasználó rájön, hogy nem azt kapja, amit ígértél neki, jó esetben csak leiratkozik a listádról, rosszabb esetben azonnal törli, még rosszabb esetben spamnek jelöli.
Ez pusztító lehet egy olyan kisvállalkozás számára, amely még nem alakított ki hűséges ügyfélkört és kevés marketing büdzsével rendelkezik.

Nem koncentrálsz eléggé a feliratkozódra

Van értéke egy olyan levélnek, ami a vállalkozásodról oszt meg érdekességeket, hiszen betekintést nyernek az érdeklődők a biszniszedbe, ez a kapcsolat építési fázisban különösen jól működik.
Ha azonban kizárólag magadat fényezed, az taszító lehet és a végén elüldözheted az érdeklődőt. Amikor e-mailt küldesz, törekedj arra, hogy a címzettre összpontosíts. A témának érdekesnek kell lennie számára, a tartalomnak pedig értékesnek kell lennie.
Ha ez nem így van, akkor gondold át még egyszer és csak azért ne küldj levelet, hogy valamit kiküldj.
Törekedj arra, hogy minden levélnek legyen célja, gondold át mit szeretnél elérni vele.

Nem végzel kutatást

A legnagyobb hiba, amit az email marketing kampányoddal elkövethetsz, egyszerűen az, ha nem végzel kutatást. A célközönségedet kívül-belül ismerned kell, attól kezdve, hogy valószínűleg mi érdekli őket, egészen addig, hogy mi késztetné őket arra, hogy rákattintsanak egy linkre, képre, vagy gombra. Minél többet tudsz róluk, annál megalapozottabbak lesznek a döntéseid, így a kampányod hatékonyabb lesz.

Nem ütemezed a leveleket

A legrosszabb dolog, amit az email marketing kampányod tehet, hogy lényegében spam-eli a feliratkozóidat. Ha rengeteg emailt küldesz ki, azzal nem csak bosszantod a fogyasztóidat, de a végén valószínűleg a spamszűrő automatikusan blokkolja a címedet. Lényeg, hogy tartsd a tempót.
Lehet, hogy kevesebbszer kerülsz a postaládájukba, de ha minden egyes üzeneted tele van értékkel, a feliratkozóid megtanulják, hogy legalább megnézzék mit akarsz mondani.

Összefoglalás

Bár ezt a listát még tovább tudnám bővíteni, de tapasztalataim alapján ezek a leggyakrabban előforduló hibák, amikkel megmérgezed az e-mail marketinged.
Ezek elkerülése nem csak az induló vállalkozásodnak segít, hanem az egész vállalkozói utadnak is.

Megosztás:

Céges weboldalra van szükséged? Kérj díjmentes konzultációt!