Mit szeretnél inkább? Egy olyan csapattal dolgozni, ahol 30 motiválatlan munkatárssal vagy összezárva, vagy egy 5 fős csapatban, ahol minden kollégád lelkesedést sugároz? Ha engem kérdezel én az utóbbit választanám. Ezért fontos az email lista karbantartása.

Tartalomjegyzék

email lista karbantartása

Amikor email listáról van szó, gyakran a mennyiségre összpontosítunk, nem pedig a minőségre. Természetesen jó dolog, ha több embert látunk a listánkon, de nem akkor, ha a teljesítményünk és eredményeink romlanak, mert a feliratkozók fele inaktív.

Az email lista karbantartása egy fontos lépés.

Egy jó minőségű, aktív feliratkozókkal rendelkező email lista valóban hozni fogja az eredményeket. Ez nagyobb elkötelezettséget, jobb kézbesíthetőséget és kisebb esélyt eredményez arra, hogy a rettegett spam mappába landoljon a leveled.

Ezért szeretnék 5 hasznos tippet adni, hogyan tudod az email listád menedzselni.

Előtte azonban pár mondatban leírom mit jelent pontosan az email lista karbntartása és miért van rá szükséged.

Mi jelent az email lista karbantartása?

Az email lista kezelése egy egészséges lista fenntartásának folyamata. E folyamat során eltávolítjuk az inaktív feliratkozókat az adatbázisból. Fontos, hogy ezt akár hetente elvégezd, mivel a feliratkozók érdeklődése fokozatosan és folyamatosan változhat. Ha ez megtörténik, jobb, ha törlöd őket a listádról. Elmagyarázom miért.

Az email szolgáltatók minden egyes email kampánynál, amit kiküldesz, számos dolgot nyomon követnek. Például a spam-panaszokat. Amikor a feliratkozók a “Spamként jelölés” gombra kattintanak a postaládájukban, az rossz hír neked. Emellett a megnyitást, a kattintást, a leiratkozást és az inaktivitást is vizsgálják. Ha a feliratkozóidat érdeklik a tartalmaid és van interakció, nincs miért aggódnod. Ha azonban alacsony az elköteleződés, itt az ideje, hogy munkához láss és megtisztítsd a listád.

Az email szolgáltatók a visszapattant emaileket is észreveszik.
De mit is jelent a visszapattant levél?
Ez a helyzet akkor áll elő, ha a leveled nem jut el a feliratkozó postaládájába, mert a feliratkozó valószínű elgépelt-, vagy érvénytelen email címet adott meg. Ha ezt el akarod kerülni, a legjobb, ha rendszeresen ellenőrzöd az email listádat és törlöd ezeket a címeket.

Miért kell folyamatosan karban tartanod a listádat?

Azok az emberek, akik megnyitják, elolvassák és interakcióba lépnek a leveleiddel, őket nevezhetjük minőségi feliratkozóknak. Az interakció különböző műveleteket foglal magában.
A feliratkozód például egyszerűen rákattinthat egy gombra, kitölthet egy kérdőívet vagy meglátogathatja a landing oldaladat.
Te ilyen embereknek szeretnél kommunikálni, ezért fontos betartanod ezt a pár lépést.

1. Ellenőrizd az email címeket

A lista bővítése során egy dolog elkerülhetetlen.
Egy nap garantáltan érvénytelen email címek kerülnek a listádra. Amíg rendszeresen tisztítod a listád, addig nincs probléma.

Ezért fontos, hogy azonosítsd az inaktív postafiókokat. Ha történetesen egy inaktív email cím van a listádon, az jelentősen ronthatja a feladói hírneved, és a jövőbeni kampányaid a spamek között landolhatnak.

Szerencsére léteznek olyan email cím ellenőrző eszközök, amelyek segíthetnek az inaktív email címek azonosításában. Ezek az eszközök elemzik a listád és megtalálják a helytelen címeket, így nem kell manuálisan végig böngészned az adatbázisod. A MailerCheck segítő kezet nyújt neked a címek ellenőrzésében.

2. Üdvözöld a feliratkozókat személyre szabott emaillel

Az üdvözlő emailek fontos szerepet játszanak a kezdeti kapcsolat építésben és nagy hibát követ el, aki kihagyja ezt a sorozatot. Egy lánnyal való ismerkedést sem azzal kezdünk, hogy megkérjük a kezét, hanem előszőr bemutatkozunk, megismerjük őt. Az egészben az a jó, hogy a MailerLite segítségével teljesen automatizálni tudjuk ezt a levél sorozatot, így ezeket az e-maileket csak egyszer kell megírnod és kész.
Az üdvözlő emai sorozat első levelét általában a feliratkozás után azonnal kiküldjük.
Ennek eredményeképpen a megnyitásuk aránya is 4x magasabb, mint egy hagyományos email marketing kampány esetében.

Kezdj tehát minden új feliratkozói kapcsolatot személyre szabott e-maillel.
Használd ki a lehetőséget, hogy bevond a közönséged, így azonnal jobban megismerheted őket.

3. Szegmentálj

Az email lista építés az olvasókkal való elkötelezettség fenntartásáról szól.
Ezt leginkább úgy érheted el, ha szegmentálod a listádat, így személyre szabott, az egyes olvasók érdeklődési körének megfelelő tartalmakat küldhetsz.
Nem minden olvasódat érdekli ugyanaz a tartalom, ezért az email listád szegmentálása jó ötlet, hogy célzott emaileket küldhess.

A feliratkozókat szegmentálhatod többféleképpen: elkötelezettség, nem, életkor, lakóhely alapján, és a lista még hosszan folytatható. Az egyes szegmentációkon belül pedig célzottabb tartalmakat küldhetsz.

4. Add meg a leiratkozás lehetőségét

Ez egyáltalán nem személyeskedés, de néha az embereket egyszerűen nem érdekli a témád, vagy nem azt a problémát oldod meg a termékeddel/szolgáltatásoddal, amire nekik szükségük van.
A leiratkozás teljesen rendben van, ezért minden elküldött e-mailben szerepeltesd a leiratkozási linket.
Győződj meg róla, hogy ez a link jól látható és könnyen kattintható legyen. Ha elrejted ezt az opciót, az spam-panaszhoz vezethet. Ezek a spam-jelentések aztán különböző feketelistákra kerülhetnek.
Ez nemcsak a hírnevedet, hanem az általad használt e-mail marketing szoftver hírnevét is ronthatja.

5. A/B tesztelj

Sajnos nehéz pontosan tudni, hogy a feliratkozóid milyen tartalmakra lesznek leginkább kíváncsiak. Ezért az A/B tesztelés a legjobb barátod lesz: nem kell találgatnod és még statisztikát is készít arról, hogy melyik levél verzió teljesít a legjobban.

Az A/B tesztelésről hamarosan készülök egy átfogó cikkel.

Megosztás:

Céges weboldalra van szükséged? Kérj díjmentes konzultációt!