Az email marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módja a márkaismertség növelésének, az ügyfélhűség erősítésének és az értékesítés ösztönzésének. Mivel azonban sok marketinges keresi az eredmények javításának lehetőségeit, számos téves mítosz alakult ki az email marketingről. Hogy biztos legyél a jövőbeli kampányaid sikerességében, íme kilenc gyakori e-mail marketing tévhit, amelyeket nyugodtan figyelmen kívül hagyhatsz.

Tartalomjegyzék

9 téves mítosz az email marketingről, amit nem szabad elhinned

Mítosz #1: A leiratkozások rosszat jelentenek

Félsz attól, hogy leiratkoznak? Lehet, hogy ez annak a jele, hogy néhány embert már nem érdekel a terméked vagy szolgáltatásod, de a leiratkozások valójában javítják a listád minőségét. Végül is nem akarsz olyan embereknek levelet küldeni, akik nem olvassák azokat.

Gondoljon erre a következőképpen: Ha valaki leiratkozik, annak ellenére, hogy értékes tartalmat és versenyképes ajánlatokat küldesz neki, akkor nem ő volt a megfelelő ügyfél számodra. Végső soron azokat az embereket szűröd ki, akik a legkevésbé valószínű, hogy üzletet kötnek veled.

Mítosz #2: A ,,Z” generáció már nem vevő az email marketingre

Nem igaz, hogy a fiatalabb generáció csak a közösségi médián keresztül kommunikál a márkákkal és nem érdeklik a marketing e-mailek. Egy tanulmány szerint a fiatal generáció mintegy 64 százaléka úgy érzi, hogy az email a legszemélyesebb csatorna, amelyen keresztül a márkák kommunikálnak velük. Mi több, a ,,Z” generáció mintegy 73 százaléka még mindig e-mailben kapja a legfontosabb ajánlatokat a vállalkozásoktól.

A közösségi média fontos marketingcsatorna, de az email marketing még mindig hatékony eszköz a fiatalok megcélzására is.

Mítosz #3: A hosszú tárgysorral rendelkező emaileket nem nyitják meg

A legtöbb marketingszakértő azt javasolja, hogy az emailek tárgysorai legyenek rövidek, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen el kellene kerülni a hosszabb tárgysorokat. Egy több mint félmillió emailt vizsgáló elemzés szerint a tárgysor hossza nem befolyásolja jelentősen a megnyitási arányt.

Tartsd a tárgysorokat röviden, de ügyelj arra is, hogy az olvasók megértsék, miről szól a leveled.
Néha a hosszabb tárgysorok zavart okozhatnak az olvasóban és csalódás érheti, amikor megnyitja az emailt és nem azt kapja amire számított.

Végső soron a tárgysor optimális hossza az iparágadtól és célközönségedtől függ.
A hosszabb tárgysorok is jól működhetnek, ezért mindig érdemes A/B teszteket végezni.

Mítosz #4: A "Spam szavak" használata miatt az emailek a Spamben fognak landolni

Annak ellenére, amit egyesek hisznek, az olyan szavak, mint az „ingyenes”, „exkluzív” és „kedvezmény” használata a tárgysorokban nem fogja automatikusan spamként megjelölni az e-mailt. A spamszűrők mára már sokkal kifinomultabbak, mint régen. Olyan elemeket ellenőriznek, mint a tárgysor, a feladó IP-címe és hírneve, korábbi elkötelezettségi mutatók és még sok más.

Egy több mint 500 milliárd e-mailt vizsgáló tanulmány szerint az úgynevezett spam szavaknak alig, vagy egyáltalán nincs hatásuk a kézbesíthetőségre. Amíg nem használsz túl gyakran ilyen típusú szavakat, és arra összpontosítasz, hogy bevonzd az egyedi célközönséged, nincs miért aggódnod. Azonban mint mindig, most is kövesd nyomon az e-mailek teljesítményét, hogy lásd mi működik.

Hogyan csökkentheted az esélét, hogy a leveled spambe kerüljön?
Ebben a cikkben írtam pár hasznos tanácsot: 4 Módszer a spam mappa elkerülésére

Mítosz #5: A grafikával ellátott emailek vonzóbbak

Az emaileknek nem kell tele lenniük grafikákkal és képekkel ahhoz, hogy vonzóak legyenek.
Egy Hubspot tanulmány szerint a HTML elemeket tartalmazó e-mailek nyitási aránya alacsonyabb volt, mint a sima szöveges e-maileké. A/B tesztek során arra a következtetésre jutottak, hogy az egyszerűbb dizájnnal rendelkező e-mailek jobban teljesítettek.

A grafikákkal teli emailek vizuálisan elegánsabbnak tűnhetnek, de kevésbé érződnek személyesnek. Valamint nagyobb valószínűséggel jelölik őket spamnek. Koncentrálj a meggyőző, bizalomépítő szövegek létrehozására, illessz be egyértelmű, az ügyfél útjához igazodó cselekvésre való felhívásokat, beszédes gombokat.

Mítosz #6: Az email gyakoriság növelése elriasztja a feliratkozókat

Az e-mail marketinggel még nem foglalkozók gyakran azt hiszik, hogy a túl sok email küldése bosszantja a feliratkozókat és növeli a spam panaszokat. Bár igaz, hogy nem érdemes naponta három vagy annál több emailt küldeni, valószínűleg több emailt is küldhetsz annál, mint amennyit jelenleg soknak érzel.

Nincs mágikus szám, amikor az e-mailek gyakoriságáról van szó. Arra törekedj, hogy releváns és értékes tartalmakat küldj a feliratkozóidnak. Ha nem vagy biztos abban, hogy mit szeretnének a feliratkozók, küldj nekik egy igényfelmérő levelet, hogy kiderítsd miről olvasnak szívesen tőled.

Mítosz #7: A reggeli időpont a legjobb marketing emailek küldésére

Elképzelhető, hogy a reggel küldött levelek hatékonyabbak, mint a délutáni órákban kiküldöttek.
Az optimális küldési időpontok azonban az iparágadtól, a célközönségtől, a küldött email típusától, az évszaktól és sok más változótól függ. Ezért nincs általános válasz arra a kérdésre, hogy mikor érdemes e-mailt küldeni. A legjobb módja annak, hogy kiderítsd mi működik nálad, a kísérletezés és az eredmények folyamatos nyomonkövetése.

Az A/B tesztelés ebben az esetben is a legjobb fegyvered lesz. Tesztelj le például két azonos tartalmú e-mailt és küldd ki a leveleket a hét különböző napjain vagy a nap különböző időpontjaiban.
A megnyitási arányok és a konverzió mérésével elkezdheted feltérképezni, hogy a Te célközönséged számára mi működik a legjobban.

Mítosz #8: Az inaktív feliratkozókat hat hónap után el kell távolítani a listáról

Az e-mail feliratkozók egy bizonyos százaléka idővel természetesen egyre kevésbé foglalkozik a leveleiddel. Azonban nem szabad eltávolítanod a feliratkozókat a listádról csak azért, mert több hónapja inaktívak.

Tanulmányok kimutatták, hogy az inaktív feliratkozók 20 százaléka hat hónap után is megnyit egy e-mailt. Ezért érdemes türelmesebbnek lenni, mielőtt megtisztítod a listádat. Mielőtt eltávolítanád az inaktív feliratkozókat, ajánlj fel valamilyen ösztönzőt, például kedvezményt, hogy újra felkeltsd az érdeklődésüket.

Mítosz #9: Az email marketing drága és időigényes

Rengeteg megfizethető, sőt ingyenes e-mail marketing eszköz létezik, amelyekkel gyorsan és egyszerűen létrehozhatod, személyre szabhatod és optimalizálhatod az e-mailjeidet.
A legtöbb eszköz automatizálási funkciókkal is rendelkezik, amelyek időt és energiát takarítanak meg.
Az általam preferált szoftver a MailerLite, ami többek között az alábbi funkciókkal is el van látva:

  • Automatikusan tudsz e-mail küldeni, ha egy feliratkozó egy bizonyos műveletet végez
  • Előre elkészített e-mail sablonokkal tudod gyorsítani a munkát, sőt egy kattintással tudsz duplikálni egy meglévő levelet
  • Az e-mail kampányaid teljesítményét egyszerűen nyomon tudod követni
  • Szegmentálni tudod a feliratkozóidat egyéni szempontok alapján

Végső gondolatok

Az e-mail marketing ma is a digitális marketing egyik leghatékonyabb formája, de sok marketinges olyan gyakorlatokra támaszkodik, amelyek már nem érvényesek, vagy mindig is megkérdőjelezhetőek voltak. Remélhetőleg az email marketing mítoszok összefoglalása arra ösztönöz téged, hogy újra gondold néhány stratégiádat a jövőben.

A legjobb módja az e-mail kampányok eredményességének validálására, ha megnézed a saját adataidat, teszteled a különböző stratégiákat és méred az eredményeket.
Ezekből az adatokból tudod levonni a következtetést, hogy mi működik a legjobban a célközönségednél és ne higgy az em-mail marketing tévhiteknek.

Megosztás:

Céges weboldalra van szükséged? Kérj díjmentes konzultációt!