,
Sokan úgy gondolják, hogy az elkészült weboldallal a későbbiekben nincs már több teendő, pedig ahogy a webes mondás tartja, egy weboldal soha nincs kész. Mindig van mit csiszolni, optimalizálni, fejleszteni rajta. Arról nem beszélve, hogy a webdesign trendek is folyamatosan változnak, amiket – ha egy korszerű weboldalt szeretnél üzemeltetni – bizony követni kell. Van néhány jel, amiből tudhatok, hogy a weboldal felújításra szorul.

Tartalomjegyzék

Weboldal felújítás, honlap redesign

Mik a jelei annak, hogy a weboldal felújításra szorul?
Honnan tudhatod, hogy eljött az ideje a weboldalad újra tervezésének, redesign-nak, esetleg egy teljesen új weboldal készítésének?

Íme 9 jel arra, hogy az öregedő weboldalad megérett a ráncfelvarrásra.

Legalább három év telt el az utolsó weboldal felújítás óta

A webdesign trendek és a technológia rohamosan fejlődik. Ezért számíthatsz arra, hogy egy általános weboldal legalább háromévente jelentős frissítésre szorul, még akkor is, ha idő közben történtek rajta karbantartások. Ennek ellenére egy weboldalnak valószínűleg még három év elteltével is hasznára válik egy újra tervezés.

Az oldal betöltési sebessége lassú

Természetesen semmilyen szabály nem mondja ki, hogy egy weboldalt három év után újra kell tervezni, de lesznek más jelei is annak, hogy webhelyed megérett egy jó adag frissítésre. Az egyik leggyakoribb probléma, amit az emberek a régebbi weboldalakkal kapcsolatban tapasztalnak, a lassú oldalbetöltési sebesség. Egy korszerű weboldal betöltési sebességének 3 másodperc alatt kell lennie, e feletti betöltési sebességnél már fennáll a veszélye, hogy a látogató még a betöltés előtt elhagyja az oldalad, így rengeteg érdeklődőt/vásárlót veszíthetsz. A szélessávú internet sebességek jelentősen megnőttek az elmúlt néhány évben. A felhasználók pedig elvárják, hogy a webhelyek lépést tartsanak ezzel a sebességgel. Ha tehát a Te webhelyed türelmetlenül várakoztatja a felhasználókat, akkor néhányan nem fogják megvárni, amíg az oldalad betöltődik.

Gyenge felhasználói élmény (UX)

A kiváló felhasználói élmény (UX) iránti igény egyre hangsúlyosabbá vált. A régi típusú, gyenge minőségű, rossz élményt nyújtó oldalakat az emberek kerülik és manapság már egy átlagos felhasználó is ki tudja szűrni mi a jó és mi a rossz weboldal közötti különbség. A régebbi weboldal sablonok és témák azonban nem felelnek meg ezeknek a trendeknek. Így egy elavult weboldal használata valószínűleg nagyobb kihívást jelent a látogatónak, nehezebben találja meg amit keres, így gyorsabban is távozik. Ha tehát még mindig elavult sablont használsz, akkor egy új sablonra való váltás vagy egy testreszabottabb webhely fejlesztése megoldaná a tipikus felhasználó élmény problémákat.

A weboldal már nem tükrözi a márkád

Lehet, hogy a márkád az évek során jelentőset fejlődött, de a honlapod lépést tartott a változásokkal? Mert ha a webhelyed nem tükrözi a márkád, a visszafordulási arányod jelentősen megnőhet. Tegyük fel, hogy a márkaépítésed is azt sugallja, hogy a céged előremutató, innovatív, de a weboldalad teljesen másról árulkodik, ebben az esetben a weboldalad jelentős márkahitelesség veszteséget okozhat. A weboldalad a céged arculatának egy jelentős része, így folyamatosan frissítened kell a márkád fejlődésével párhuzamosan.

Elavult, vagy nem támogatott bővítmények, szoftverek

Egy weboldal elavult vagy nem támogatott technológiával működhet tovább, de egy bizonyos ponton azonban problémákat fog okozni. Lehet, hogy a weboldalad például még mindig tartalmaz Adobe Flash elemeket, de mivel a Flash a HTML5 elterjedése miatt 2021. január 1-én megszűnt, így a továbbiakban már nem támogatott. Lehet, hogy olyan WordPress bővítményeid vannak, amelyek már nem támogatottak, vagy a fejlesztésük megszűnt. Az elavult bővítmények pedig nem frissülnek, és biztonsági problémákat okozhatnak a weblapodon.

Reszponzivitás hiánya (béna megjelenés pl.: mobilon)

A mobileszközök használata évről évre nő, a felhasználók jelentős része már mobilon internetezik.
Az én weboldalamat a Google Analytics szerint 80%-ban mobilról látogatják.
Ha a te weboldalad nem megfelelően jelenik meg mobil eszközön, vagy tableten, akkor biztos lehetsz benne, hogy a látogatóid nagyrészét elveszíted.  A weboldal mobileszközökre való optimalizálására mára már természetesen van megoldás és az általam készített weboldalak mindegyike 100%-ban optimalizált minden eszközre, legyen szó asztali gépről, laptopról, tabletről, vagy mobilról. Számomra nagyon fontos a megfelelő megjelenés mobilon, így a tervezés során nagy hangsúlyt fektetek erre az eszközre és ha szükséges, akkor teljesen más dizájnt használok mobilra, csak hogy a látogatóimnak és leendő ügyfeleimnek a maximumot tudjam nyútani. Szóval, ha a Te weboldalad esetében visszataszító mobilos élménnyel találkozik a látogató, akkor valószínűleg búcsút inthetsz a későbbi látogatásának.

Csökkenő konverziós ráta (kevesebb érdeklődő/vásárló)

A konverziós ráta egy másik olyan mérőszám, amely elárulja, hogy weboldalad újratervezésre szorul.
De mi is az a konverziós ráta?
Az online marketingben a konverziós ráta az egy adott időszakra eső vásárlók (vagy más, kívánatos műveletet végzők) számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya. A nemzetközi statisztikák szerint a 2-3 százalékos konverziós ráta már igen jónak mondható, ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból 2-3 ember fog konverziót végezni pl. leadni egy rendelést, vagy feliratkozni a hírleveledre.
Nézd meg tehát, hogy a mostani konverziós rátád mennyire hasonlít a korábbi évek konverziós rátájához. Ha a weboldaladon az elmúlt időkhöz képest több a látogató, de a konverziós arány csökken, akkor nagy eséllyel az elavult kialakítás, a nem trendi dizájn lehet a hibás. Persze a konverziós ráta rengeteg mindentől is függ, de a weboldal arculata nagyban befolyásolja.

Retro kinézet

A divat gyorsan változik, így a webdesign trendek is. Sajnos nem kell sok idő, hogy egy weboldal elavultnak tűnjön. Tehát, ha a weboldalad úgy néz ki, mintha a múlt századból származna, akkor itt az ideje, hogy megújulj. Remélhetőleg a mostani weblapod még nincs ennyire szörnyű állapotban, de érdemes lenne összehasonlítanod magad a versenytársaiddal. Ha a megjelenés és a funkcionalitás terén jelentős különbségeket tapasztalsz, akkor valószínűleg itt az ideje, hogy új weboldalt készíttess.

Növekvő visszafordulási arányok

Egy kis elmélet: A Google Analytics visszafordulásként jelöl meg minden olyan esetet, amikor egy látogató érkezik az oldalunkra, majd onnan minden további művelet nélkül távozik – azaz nem kattint semmilyen linkre az oldalon belül, nem végez semmilyen műveletet, amit mi eseményként rögzítünk.
A visszafordulási arányok egyik napról a másikra változnak és ez így van rendjén. A webhelyed visszafordulási arányának időnkénti növekedése nem ad okot aggodalomra. A visszafordulási arány folyamatos emelkedése azonban a weboldalad elavult dizájnjának is betudható.
Ezért hasonlítsd össze a jelenlegi átlagos arányod az előző évivel, hogy felmérd, szükség van-e a weboldalad újra tervezésére.

Összefoglaló

A webdesign trendek és szabványok változnak, ahogyan a webhelyek felhasználóinak elvárásai is. Ezért a legjobb, ha weboldalunkat új tartalommal és a design időnkénti módosításával frissen tartjuk.
A legbeszédesebb jelei annak, hogy a weboldalad ráncfelvarrásra szorul, a növekvő visszafordulási arány és a csökkenő konverziók. Az ezekben a mutatókban bekövetkező változások pedig a fent említett szubjektívebb jelek némelyikére vezethetők vissza.
Így remélhetőleg a fenti figyelmeztető jelek segítenek eldönteni neked, hogy mikor van itt az ideje egy új weboldalnak és ha még nem találtál megfelelő embert a kivitelezésre, akkor tekintsd meg weboldal csomagajánlataimat.

Megosztás:

Céges weboldalra van szükséged? Kérj díjmentes konzultációt!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel további hasznos tartalmakért!